Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą mini galerią - zapisani w fotografiach : )
Chcesz zostać profesjonalnym zawodnikiem?
Masz taką szansę w naszej szkole!
To miejsce gdzie dostajesz szansę i na karierę piłkarską i na kontynuację nauki w naszym liceum i na studiach (AWF lub na innych wybranych uczelniach).
Nasi uczniowie poznają na boisku i poza nim zasady sportowej integracji, tolerancji, szacunku, solidarności i przyjaźn.
To miejsce, w którym zrealizujesz marzenia.
To miejsce, w którym nauka i trening nie wchodzą w konflikt ale się dopełniają.
ZAGADNIENIA I
ZAGADNIENIA II 1A
ZAGADNIENIA II 1C - 30.03.2020 r.
ZAGADNIENIA III KLASA I A - 03.04.2020r.
ZAGADNIENIA III KLASA 1C - 03.04.2020r.
ZAGADNIENIA KLASA III LO
Tylko ci uczniowie, którzy nie byli na sprawdzianie w lutym i osoby z nauczania domowego
ZAGADNIENIA KLASA III LO - WSZYSCY UCZNIOWIE 30.03.2020r.
Dzisiaj spotkaliśmy na lekcji historii- było nas dużo choć niektórych zabrakło – kłopoty z logowaniem niektórych do platformy Microsoft Teams rozwiązują administratorzy: Pan M. Kosowski proszę się z nim kontaktować lub z panem Dyrektorem.
Zadanie dla Was na następną lekcję: utrwalenie wiedzy na temat problemów na Bliskim i Dalekim Wschodzie (ostatnie 3 lekcje).
ZAGADNIENIA HISTORIA KLASA 1A
Historia 11,12
W dniu dzisiejszym mieliśmy wspólne spotkanie na platformie na temat:
1. Zjednoczenie Polski – w podręczniku temat ,, Odbudowa Królestwa Polskiego”
(proszę utrwalić wiadomości od str.291 – podręcznik)
2. Państwo K. Wielkiego – zleciłam zadanie:
- uzupełnić notatkę na temat: wyprawa na Ruś i korzyści dla państwa polskiego
- przedstawić w formie pisemnej zasługi K. Wielkiego dla odbudowy kraju, rozwoju handlu, monety, prawa i nauki (to wszystko omawialiśmy wspólnie)
3. Przypominam, że nie otrzymałam od wszystkich testu (termin minął 29.04) ale jest obowiązkowy.
ZAGADNIENIA KLASA 1A - TEST termin wysłania do 26.05.2020r.
2LO HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO
Zadanie zaległe z analizy źródła, które prezentowaliśmy na ostatniej lekcji w szkole proszę przepisać i przesłać do sprawdzenia / Ci, którzy jeszcze nie przedstawili na lekcji/.
Proszę rozwiązać zadanie 1/w załączniku/ - Załącznik 1
ZAGADNIENIA II KLASA 2LO_Historia i społeczeństwo_30.03_3.04
WIELKIE REWOLUCJE
I_Przeczytaj temat w podręczniku: Poznać przeszłość- Rządzący i rządzeni
II_ Zapoznaj się z materiałami
https://www.edukator.pl/wojna-o-niepodleglosc-stanow-zjednoczonych,4230.html
https://www.youtube.com/watch?v=5LOvpbomAS8
https://www.youtube.com/watch?v=ed3ncsgZJ7U
III_Wykonaj ćwiczenia z załącznika nr 1
REWOLUCJE SPOŁECZNE
I_Przeczytaj temat w podręczniku: Poznać przeszłość- Rządzący i rządzeni
II_ Zapoznaj się z materiałami
https://www.youtube.com/watch?v=UXkzGvqRw5w
https://epodreczniki.pl/a/gwaltowny-koniec-pewnego-swiata-rosja-w-1917-roku/DiDS5u2of
III_Wykonaj ćwiczenia z załącznika nr 2
IV_Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
ZAGADNIENIA III KLASA 2LO_Historia i społeczeństwo_6.04_8.04
T_ SPOŁECZEŃSTWO BEZ PAŃSTWA
1. Anarchizm – założenia ideologiczne
2. Nurty anarchizmu:
– anarchoindywidualizm,
– anarchokolektywizm,
– anarchokomunizm,
– anarchosyndykalizm.
3. Metody działalności anarchistów
4. Anarchizm na ziemiach polskich
5. Ruchy anarchistyczne w XX w
I_ Przeczytaj temat w podręczniku: Poznać przeszłość- Rządzący i rządzeni
II_ Zapoznaj się z materiałami
https://www.youtube.com/watch?v=nggMDsjh-ys
III_ Wykonaj ćwiczenie
Odpowiedz, czy- Twoim zdaniem- społeczeństwo może funkcjonować bez państwa. Uzasadnij swoją opinię
ZAGADNIENIE KLASA 2LO - HISTORIA I WOS 15.04_17.04
T_ KOMUNA PARYSKA 1871
1. III Republika Francuska.
2. Komuna Paryska
3. Reformy społeczne komunardów
4. Polacy w Komunie Paryskiej
I_ Przeczytaj temat w podręczniku: Komuna Paryska
II_ Wykonaj ćwiczenia: Przeczytaj tekst źródłowy ”Deklaracja programowa Komuny Paryskiej” i odpowiedz na pytania.
Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
T_POWTÓRZENIE-WIEK REWOLUCJI
Do rozważenia i dyskusji: Wymień najważniejsze –Twoim zdaniem-zdobycze rewolucji. Oceń ich znaczenie dla współczesnej Europy.
Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
ZAGADNIENIA KLASA 2LO_Historia i społeczeństwo_ 20.04_24.04
T_ PRACA ZE ŹRÓDŁAMI- ĆWICZENIA - link
ZAGADNIENIE KLASA 2LO - HISTORIA I WOS 27.04-30.04.2020
ZAGADNIENIA 2LO_Historia i społeczeństwo_ 4.05_8.05
I_T_ Obywatele odrodzonej RP
1. Odbudowa państwowości
Ordynacja pięcioprzymiotnikowa:
Konstytucja marcowa 1921
2. Od demokracji do sanacji
Przewrót majowy 1926
Rządy sanacji
Wybory brzeskie
Konstytucja kwietniowa
3. Konflikty społeczne
Protesty robotnicze w Krakowie 1923
Strajk rolny 1937
Proces brzeski 1930
Konflikty narodowościowe
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Zapoznaj się z materiałami: https://epodreczniki.pl/a/mniejszosci-narodowe-ii-rp-i-konflikty-na-tle-narodowosciowym/DRP76tecq, https://epodreczniki.pl/a/ii-rp-pod-rzadami-obozu-sanacyjnego-lekcja-powtorzeniowa/DXpCS0SNJ https://epodreczniki.pl/a/przewrot-majowy-i-jego-konsekwencje/DFIhqJePy https://epodreczniki.pl/a/walka-o-ksztalt-polityczny-panstwa-polskiego-konstytucja-marcowa/D1DjYqYoa i
wykonaj ćwiczenia utrwalające.
IV_ Do podanych w planie zagadnień napisz notatkę- wg nr z dziennika: zagadnienie 1- nr 1do 9, zagadnienie 2 nr 7 do 16, zagadnienie 3 nr 17 do ostatniego.
V_ Przeczytaj - Tekst źródłowy s.114 i odpowiedz na pytania
VI_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Omówienie i prezentacja zadań na lekcji.
ZAGADNIENIA KLASA 2LO Historia i społeczeństwo_ 11.05_15.05
I_T_ Władza i społeczeństwo w PRL
1. PRL – okoliczności powstania
2. Komunistyczne władze w Polsce do 1956 roku
3. Wydarzenia poznańskie 1956 i odwilż październikowa
4. Jak powstała opozycja?
5. Marzec ’68
6. Grudzień ’70
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Zapoznaj się z materiałami: https://epodreczniki.pl/a/kryzysy-spoleczno-polityczne-w-prl/DjUJETI4C i wykonaj ćwiczenia utrwalające.
IV_ Przeczytaj - Tekst źródłowy s.120 i odpowiedz na pytania zał.1
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Omówienie i prezentacja zadań na lekcji.
Załącznik_12LO_HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO __ 18.05_22.05 I_T_ OPOZYCJA POLITYCZNA PRL
1. Protesty i wystąpienia przeciwko władzy ludowej – przyczyny, przebieg i skutki
2. Radio Wolna Europa
3. Publicystyka opozycyjna w PRL
4. Polskie organizacje opozycyjne i ich działalność
5. NSZZ Solidarność i jej znaczenie.
6. Koniec PRL i „transformacja ustrojowa”
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Zapoznaj się z materiałami: https://epodreczniki.pl/a/kryzysy-spoleczno-polityczne-w-prl/DjUJETI4C https://epodreczniki.pl/a/transformacja-gospodarcza-i-ustrojowa-poczatki-iii-rp/DV8wiVoeR i wykonaj ćwiczenia utrwalające.
IV_ Przeczytaj - Tekst źródłowy s.125 i odpowiedz na pytania.
Wyszukaj w Internecie 21 postulatów MKS w Gdańsku, zapoznaj się z nimi.
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Omówienie i prezentacja zadań na lekcji.
I_T_ Utopia – mit o idealnym państwie i społeczeństwie
1. Utopia – mit o idealnym państwie i społeczeństwie
2. Wizja państwa i społeczeństwa w poglądach T. Morusa, T. Campanelli i F. Bacona
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Zapoznaj się z materiałami: https://epodreczniki.pl/a/kryzysy-spoleczno-polityczne-w-prl/DjUJETI4C https://epodreczniki.pl/a/transformacja-gospodarcza-i-ustrojowa-poczatki-iii-rp/DV8wiVoeR i wykonaj ćwiczenia utrwalające.
IV_ Przeczytaj - Tekst źródłowy s.128 i odpowiedz na pytania.
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Omówienie i prezentacja zadań na lekcji.
ZAGADNIENIA 2LO_HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO __ 01.06_5.06
I_T_ Antyutopie jako parabola totalitaryzmu
1. Antyutopia i jej cechy charakterystyczne
2. Antyutopia jako parabola totalitaryzmu
3. Eugenika jako przykład wcielania antyutopii w życie
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
I_T_ Powtórzenie - kliknij w link!
ZAGADNIENIA 2LO_HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO __ 15.06_26. 06
I_T_ Sprawdzian. Analiza źródeł 2h
Przeczytaj tekst z podręcznika Kto wymyślił Wielką Lechię? s. 224 i odpowiedz na pytanie 2. Nie więcej niż 7 zdań.
Odpowiedzi napisane na komputerze proszę przesłać na mój adres do 27.03.2020.1B HISTORIA T_1. MIĘDZY CESARSTWEM A PAPIESTWEM
1. Zapoznaj się z treścią tematu w podręczniku.
2. Przeczytaj tekst źródłowy Dyktat papieski i odpowiedz na zamieszczone pod nim pytania.
3. Rozwiąż zadania do źródła kartograficznego „Europa w X-XI” wieku. S.230
4. Wykonaj ćwiczenie 3 s.231
5. Odpowiedzi napisane na komputerze proszę przesłać na mój adres do 31.03.2020. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
HISTORIA
T_ WYPRAWY KRZYŻOWE
1. Przeczytaj temat w podręczniku: Wyprawy krzyżowe
2. Zapoznaj się z materiałami: https://histmag.org/Pierwsza-krucjata-i-muzulmanska-riposta-4199/
https://epodreczniki.pl/a/czas-krucjat/Dv0WvZSbP
3. Przeczytaj tekst źródłowy s. 233 i odpowiedz na zamieszczone pod nim pytania.
T_ NAJAZDY MONGOLSKIE
1. Zapoznaj się z treścią tematu w podręczniku.
2. Zapoznaj się z materiałami:
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk004WbYcvjCzlllRginh2rXm4aag6Q:1585761706113&q=najazdy+mongolskie&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwiWwsPZ3sfoAhWUwcQBHfuFDLcQsAR6BAgIEAE&, https://www.konflikty.pl/historia/sredniowiecze/geneza-i-skutki-powstania-imperium-mongolskiego-oraz-jego-wplyw-na-europe/
3. Wykonaj ćwiczenie 3 s.247
4. Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
ZAGADNIENIA IV KLASA 1B__6.04_8.04
T_ Wieś i miasto w średniowieczu
Przeczytaj temat w podręczniku: Wieś i miasto w średniowieczu
Do podanych zagadnień napisz krótkie /najważniejsze/ informacje.
1. Nowe rozwiązania w rolnictwie
2. Rozwój osadnictwa
3. Odrodzenie miast
4. Rozwój handlu
5. Rzemiosło w średniowieczu
Zanalizuj infografikę ze strony 252 i odpowiedz na zamieszczone pod nią pytania.
Zapoznaj się z materiałem https://www.youtube.com/watch?v=_VDJIjW81dc.
1. Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
T_ Kościół w średniowieczu
I_ Przeczytaj temat w podręczniku: Kościół w średniowieczu
II_ Do podanych zagadnień napisz krótkie /najważniejsze/ informacje.
1. Zmiany w Kościele w XI– XIII w.
2. Zakony: cystersi, franciszkanie, dominikanie
3. Herezje średniowieczne
4. Upadek papiestwa, schizma zachodnia
III_ Wykonaj ćwiczenie 2 s. 264
IV_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
T_ EUROPA PÓŹNEGO ŚREDNIOWIECZA
I_ Plan:
1. Wojna stuletnia
2. Czarna śmierć
3. Bunty chłopskie
4. Husytyzm
5. Zagrożenie tureckie i upadek Bizancjum
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku: s. 265
III_ Zapoznaj się z materiałami: https://epodreczniki.pl/a/religia-spoleczenstwo-i-gospodarka---przestrzenie-zmian/DACMrRgIz i wykonaj ćwiczenia utrwalające.
IV_ Do podanych w planie zagadnień napisz krótkie /najważniejsze- określ miejsce i czas/ informacje.
V_ Wykonaj zadanie Tekst źródłowy s.271, ? 1.
VI_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać do sprawdzenia. Przy temacie lekcji proszę napisać datę.
ZAGADNIENIA HISTORIA 1B__ 27.04_30.04
T_ KULTURA ŚREDNIOWIECZNEJ EUROPY. ANALIZA ŹRÓDEŁ.
I_Plan
1. Kultura uniwersalna
2. Sztuka romańska
3. Sztuka gotycka
4. Scholastyka i uniwersytety
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku: s. 265 https://epodreczniki.pl/a/wiele-twarzy-sztuki-sredniowiecza/DGj7OLh4N i wykonaj ćwiczenia utrwalające.
IV_ Do podanych w planie zagadnień napisz krótkie /najważniejsze- określ miejsce i czas/ informacje.
V_ Wykonaj zadanie –przeczytaj ze zrozumieniem tekst źródłowy s.279.
VI_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę.
ZAGADNIENIA KLASA 1B HISTORIA 4.05_8.05
T_ POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI Z ROZDZIAŁU VI.
II_Powtarzamy rozdział VI
III_ Przeczytaj ze zrozumieniem tekst s.282 ”Jak czarna śmierć zmieniła Europę?” i odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.
IV_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę.
ZAGADNIENIA KLASA 1B HISTORIA 11.05_15.05
T_ POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI Z ROZDZIAŁU VI.
T_ POLSKA DZIELNICOWA
1. Koniec pryncypatu
2. Sprowadzenie Krzyżaków
3. Najazd Mongołów na Polskę
4. Kres władzy patrymonialnej
5. Lokacje wsi
6. Początki miast na ziemiach polskich
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku: s. 284-290
III_ Zapoznaj się z mapą na stronie 285 i rozwiąż ustnie zadania.
IV_ Do podanych w planie zagadnień 3,5,6 napisz krótkie /najważniejsze / informacje.
V_ Wykonaj zadania: 1 i 2- pisemnie s. 290 wg nr z dziennika: ćwiczenie 1- nr 1 do 10, ćwiczenie 2 od nr 11 do ostatniego.
VI_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę. Prezentacja i omówienie zadań na lekcji.
I_ T_ ODBUDOWA KRÓLESTWA POLSKIEGO
1. Skutki rozbicia dzielnicowego
2. Rywalizacja o tron krakowski
3. Koronacja Przemysła II
4. Panowanie Wacława II
5. Początki rządów Władysława Łokietka
6. Koronacja Łokietka i sojusz z Litwą
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku: s. 291-296
III_ Zapoznaj się z mapą na stronie 294 i rozwiąż pisemnie zadania.
IV_ Wykonaj zadania 1,2,3-pisemnie s. 296 wg nr z dziennika: ćwiczenie 1- nr 1 do 6, ćwiczenie 2 –7 do15, ćwiczenie 3 od nr 16 do ostatniego.
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę. Prezentacja i omówienie zadań na lekcji.
HISTORIA 1B__ 18.05_22.05
T_ POLSKA ZA KAZIMIERZA WIELKIEGO
1. Początki rządów Kazimierza – pokój z Czechami i Krzyżakami
2. Podbój Rusi
3. Rozwój gospodarczy Królestwa Polskiego
4. Reformy państwa i prawa
5. Założenie uniwersytetu krakowskiego
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Zapoznaj się z mapą na stronie 299 i rozwiąż ustnie zadania.
IV_ Do podanych w planie zagadnień 3,5,6 napisz krótkie /najważniejsze / informacje.
V_ Wykonaj zadania: 1 i 2- pisemnie s. 302 wg nr z dziennika: ćwiczenie 1- nr 1 do 18, ćwiczenie 2 od nr 19 do ostatniego.
VI_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę. Prezentacja i omówienie zadań na lekcji.
I_ T_ SPRAWDZIAN Z ROZDZIAŁU VI
HISTORIA 1B__ 25 .05_29.05
T_ OD ANDEGAWENÓW DO JAGIELLONÓW
1. Koniec rządów Piastów
2. Panowanie Ludwika Węgierskiego
3. Jadwiga – król Polski 1384
4. Przyczyny unii z Litwą
5. Panowanie Jagiełły
6. Problem następstwa tronu
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Zapoznaj się z mapą na stronie 306 i rozwiąż ustnie zadania.
IV_ Wykonaj zadania: 1 i 2- pisemnie s. 302 wg nr z dziennika: ćwiczenie 1- nr 1 do 10, ćwiczenie 2 od nr 11 do ostatniego.
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę. Prezentacja i omówienie zadań na lekcji.
I_ T_ WIELKA WOJNA Z ZAKONEM KRZYŻACKIM
1. Przyczyny wojny z Zakonem
2. Bitwa pod Grunwaldem 1410
3. Pokój toruński 1411
4. Konflikt polsko-krzyżacki na soborze w Konstancji
5. Dalsze wojny z Zakonem
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Przeczytaj tekst źródłowy s. 314 i odpowiedz na pytania.
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę. Prezentacja i omówienie zadań na lekcji.
ZAGADNIENIA HISTORIA KLASA 1B__ 1.06_5.06
T_ KAZIMIERZ JAGIELLOŃCZYK I WOJNA TRZYNASTOLETNIA
1. Panowanie Władysława Warneńczyka i klęska pod Warną
2. Kryzys państwa krzyżackiego
3. Wojna trzynastoletnia
4. II pokój toruński
5. Polityka dynastyczna Jagiellończyka
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Zapoznaj się z mapą na stronie 320 i rozwiąż zadania.
IV_ Napisz krótką notatkę do punktu 3 i 4.
I_ T_ KULTURA POLSKI ŚREDNIOWIECZNEJ
1. Sztuka romańska w Polsce
2. Sztuka gotycka na ziemiach polskich
3. Początki polskiego dziejopisarstwa
4. Szkolnictwo i Akademia Krakowska
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Przeczytaj tekst źródłowy s. 329 i odpowiedz na pytania.
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Przy temacie lekcji proszę napisać datę. Prezentacja i omówienie zadań na lekcji.
ZAGADNIENIA KLASA 1B HISTORIA 15-26.06
I_T_ Powtórzenie wiadomości z rozdziału VII 2h
II_ Wykonaj ćwiczenia podsumowujące ze strony 332
III_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie
I_T_ Analiza i interpretacja historyczna- ćwiczenia 2h
II_ Zapoznaj się z tekstem „Czy sprowadzenie Krzyżaków do Polski było zupełnym błędem” s. 332 i przygotuj się do dyskusji.
1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE T_ PREZYDENT RP
1. Zapoznaj się z tematem Prezydent RP /podręcznik R. III/
2. Przeczytaj tekst Pozycja prezydenta w ustroju RP i odpowiedz na pytanie.
3. Wykonaj ćwiczenie 1 i 8
4. Odpowiedzi napisane na komputerze proszę przesłać na mój adres do 01.04.2020.
ZAGADNIENIA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
Zapoznaj się z tematem Sejm i senat /podręcznik R. III/ i wykonaj ćwiczenia 1 i 2.
Odpowiedzi napisane na komputerze proszę przesłać na mój adres do 27.03.2020.
W informacji zwrotnej otrzymacie również wyniki ostatniego sprawdzianu, który pisaliśmy w szkole.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
T_ RADA MINISTRÓW RP
1. Przeczytaj ze zrozumieniem temat RADA MINISTRÓW RP/podręcznik R. III/ i rozwiąż ćwiczenie 1 i 2 (z podręcznika)
2. Zapoznaj się z materiałami
https://moje.epodreczniki.pl/a/D1B2HSegY
1. Wykonaj ćwiczenie 3 i 4
2. Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
Życzę przyjemnej pracy.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_15.04_17.04
I_ T_ WŁADZA SĄDOWNICZA
· Ustrojowa rola sądów i Trybunałów (zasada podziału i równowagi władz).
· Konstytucyjna zasada niezależności sądów i niezawisłości sędziów.
· Struktura i zadania sądownictwa powszechnego (dwuinstancyjność postępowania).
· Rola i zadania Sądu Najwyższego.
· Struktura i zadania sądownictwa administracyjnego.
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat Władza sądownicza /podręcznik R. III/
III_ Do podanych zagadnień napisz krótkie /najważniejsze/ informacje.
IV_ Rozwiąż ćwiczenie 1 – praca z tekstem źródłowym (z podręcznika)
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_20.04_24.04
I_ T_ ORGANY KONTROLI PAŃSTWOWEJ I OCHRONY PRAWA
1. Konstytucyjna rola Najwyższej Izby Kontroli.
2. Zadania Najwyższej Izby Kontroli
3. Konstytucyjna rola Trybunału Stanu i Trybunału Konstytucyjnego:
–kompetencje obu Trybunałów,
– znaczenie dla funkcjonowania państwa prawa.
4. Zadania Rzecznika Praw Obywatelskich
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat /podręcznik R. III/
III_ Zapoznaj się z rozdziałem IX Konstytucji RP.
IV_ Rozwiąż ćwiczenie 1 – praca z tekstem źródłowym (z podręcznika)
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie i przesłać do sprawdzenia.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_27.04_30.04
I_ T_ ORGANY KONTROLI PAŃSTWOWEJ I OCHRONY PRAWA-ORGANY ŚCIGANIA
• Rola i zadania organów ścigania w Polsce:
– prokuratury,
–policji,
– Instytutu Pamięci Narodowej
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat /podręcznik R. III/
III_ Zapoznaj się z rozdziałem IX Konstytucji RP.
IV_ Rozwiąż ćwiczenie 3 i 5 Sprawdź się! (z podręcznika)
V_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
Termin 7.05. Prezentacja zadań z 3 ostatnich lekcji na ocenę na zajęciach.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_4.05_8.05
I_ T_ POWTÓRZENIE- ORGANY WŁADZY PUBLICZNEJ W POLSCE/R.III/
II_ Powtarzamy R.III
III_ Proszę rozwiązać ćwiczenia po rozdziale III Sprawdź się!
IV_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Termin 13.05. Prezentacja zadań na zajęciach.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_11.05_15.05
I_ T_ ZAKRES DZIAŁANIA SAMORZĄDU
1. Struktura samorządu terytorialnego w Polsce
· gmina,
· powiat,
· województwo
2. Podstawowe zadania jednostek samorządu terytorialnego.
3. Źródła finansowania zadań wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Wykonaj ćwiczenia 3,4
IV_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Prezentacja zadań na zajęciach.
1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_18.05_22.05
I_ T_ SPOSÓB DZIAŁANIA SAMORZĄDU
0. Organy stanowiące i wykonawcze samorządu terytorialnego na poziomie :
· gminy,
· miasta na prawach powiatu,
· powiatu
· województwa
1. Sposób powoływania (zasady wyborów samorządowych),
2. Kompetencje,
3. Zależności między organami stanowiącymi i wykonawczymi w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego.
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Wykonaj ćwiczenia 1 s.179
IV_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Prezentacja zadań na zajęciach.
1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_25 .05_29.05
I_ T_ Obywatele w samorządzie
1. Wpływ obywateli na władze gminy
2. Referendum lokalne
3. Budżet obywatelski,
4. Obywatelska inicjatywa uchwałodawcza.
II_ Przeczytaj ze zrozumieniem temat w podręczniku.
III_ Wykonaj ćwiczenia 6 i 8 s.184-185
IV_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie. Prezentacja zadań na zajęciach.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_1.06_5.06
I_ T SAMORZĄD TERYTORIALNY - POWTÓRZENIE
II_ Proszę przesłać zadanie zadane na ostatniej lekcji dotyczące budżetu obywatelskiego. Termin 10.05.20
III_ Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 z podsumowania rozdziału „Sprawdź się!”
IV_ Proszę kontynuować prowadzenie zeszytu przedmiotowego. Zadania proszę napisać w zeszycie.
ZAGADNIENIA KLASA 1B WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE_15-26.06
I_ T. Więcej samorządu czy państwa?- dyskusja
II_ Przeczytaj tekst ze strony 177
I_ Samorząd terytorialny-sprawdzian
boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | nike hyperdunk boys 2014 full size truck - 010 - Nike Nk Heritage Smit - Aop1 BLACK/BLACK/WHITE CV0841